Cabdilaahi Sh Cabdiraxmaan Ibraahim waxa lagu xidhay Hargeysa 11 June 2014. Maalmo yar kadib waxa si qarsoodi ah loogu wareejiyay Jibuuti. Wax maxkamad ah lama marin. Waa muwaadin reer Somaliland. Dastuurku wuu reebay in muwaadin loo gudbiyo dal shisheeye. Xarunta Xuquuqal Insaanku waagaas waa cusbayd oo wax laba sanadood ka yar ayaanu shaqaynayn. Wax kasta waa samaynay balse wax badani nooma qabsoomin sadex sababood dartood:
1. Aduunka oo aad iskaga indho tira xadgudubyada Jibuuti gaysato dano ciidan iyo siyaasadeed darteed:
2. Qabyaalad: Cabdilaahi oo ka soo jeeda reer ku yar Somaliland taas oo keentay inaanu taageero badan ka wayno shacabka.
3. Dadka lagu eedoooyo argagagixisada oo ay adag tahay inay caddaalad helaan.
4. Wacyiga dadka ee arimaha xuquuqaha oo berigaas inta ka yaraa. Dad badan ayaa nala yaabi jiray oo aan garab nagu siin jirin dadaal tabarruc ah oo aanu wadnay.
Cabdiraxmaan ilaa maanta isaga oo aan maxkamad la geyn oo la xukumin ayuu xidhan yahay. Waa dulmi iyo halaag daran oo haysta walaal reer Somaliland ah.
Baadhitaakayaga waxa aanu ku ogaanay inuu gudbiyay Cali Waran Cadde oo wagaas ahaa Wasiirka Arimaha Gudaha. Maxkamad muu marin. Waxa kala qayb qaatay madaxdii amniga iyo Booliiska, balse isaga ayaa amray oo madax u ahaa. Madaxtooyada dad aanu kala xidhiidhnay waxa ay ku doodeen inaan Madaxwayne Siilaanyo la ogayn oo uu ka xumaaday. Ma se cadayn karo, xilkiina kaguuma qaadin dembiga intaas leeg ee uu ka galay muwaadinka.
Maanta madaxwayne Muuse waxaan ka codsan lahaa inuu dadaalada socda uga faa’iidaysto inuu muwaadinkaas ku soo celiyo dalkiisa, hadii uu jiro dembi loo haystona maxkamadaha dalka la geeyo.
Waa kan warsaxaafadeedkii u horeeyey ee aanu ka soo saarnay 2014.
The government of Somaliland handed over citizen of Somaliland to Djibouti. Abdilaahi Sheikh Abdirahmaan Ibrahim was arrested in Hargeisa on 11th June this year. After days in detention, he was transferred to Djibouti.
The constitution of Somaliland prohibits handing over citizen to another country as stated in article 35(2) of the constitution. “It is worrying that citizen is just transferred into another country on the basis of nothing. There was no any law whatsoever that has been applied on this case. The government of Somaliland is obliged to protect its citizens and to respect the constitution” Says Mowlid Farah, the Executive Director of Human Rights Center.
Somaliland should return Abdilaahi back to Somaliland. The extradition procedure was not followed. There is no extradition treaty between Somaliland and Djibouti. Article 35 (3) of the constitution says “the Republic of Somaliland may extradite to their countries convicted or accused foreigners if there is a treaty between the Republic of Somaliland and the country requesting their extradition.”
Abdilaahi was not convicted or accused foreigner, but citizen living in his own country, Somaliland. Therefore, the transfer of Abdilaahi has clearly violated Somaliland constitution and infringed his constitutionally guaranteed rights.
Abdilaahi’s family was not notified at the time of the transfer and they do not know his whereabouts and his conditions. The family is not able to communicate to him.
Djibouti’s human rights record is extremely worrisome. The Djibouti government uses torture which sometimes result death and the prison conditions are harsh. There are reports of prolonged pretrial detentions, denial of fair hearing and the judiciary is not independent. Putting Somaliland citizen under such danger is totally unacceptable.
• Human Rights Center calls the government of Somaliland to immediately return Abdilaahi Sheikh Abdirahmaan Ibrahim back to Somaliland,
• The government of Djibouti shall permit Abdilaahi’ family and the human rights organizations to visit him and shall ensure his safety and wellbeing,
• Human Rights Center requests the international human rights organizations to advocate for Abdilaahi Sheikh Abdirahmaan Ibrahim
Ms. Mulaho Mohamed Ali
The spokesperson of Human Rights Center